ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΝΤΑΖΗ
Ας αρχίσουμε με ένα μικρό μάθημα ιστορίας. Η Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας (ΛΔΓ), η Ανατολική Γερμανία, ιδρύθηκε το 1949.Το Ανατολικό Βερολίνο έγινε η πρωτεύουσα, ενώ το Δυτικό Βερολίνο παρέμεινε τμήμα της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, της Δυτικής Γερμανίας. Για να ξεφύγουν από τον κομμουνισμό και χαμηλή ποιότητα ζωής, πάνω από 3 εκατομμύρια άνθρωποι μετανάστευσαν από την Ανατολική Γερμανία για να ζήσουν στην πιο ευημερούσα ελεύθερη οικονομία της Δυτικής Γερμανίας. Τον Αύγουστο του 1961 το Τείχος του Βερολίνου χτίστηκε για να ανακόψει αυτή τη ροή των προσφύγων.
Το 1957, το Trabant ξεκίνησε ως απάντηση της Ανατολικής Γερμανίας στην VW Beetle ως προσιτό αυτοκίνητο του λαού. Ήταν απλό σχέδιο που θα μπορούσε εύκολα να συντηρείται και να επισκευάζεται από τον ιδιοκτήτη του, χρησιμοποιώντας μερικά βασικά εργαλεία. Η διάρκεια ζωής ενός μέσου Trabant ήταν 28 χρόνια, κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στο γεγονός ότι θα μπορούσε να πάρει πάνω από δέκα χρόνια για να παραλάβει κάποιος ένα από τη στιγμή που το παράγγειλε και οι οδηγοί ήταν πολύ προσεκτικοί με αυτό. Ένα μεταχειρισμένο Trabant είχε υψηλότερη τιμή από ένα νέο, δεδομένου ότι ήταν άμεσα διαθέσιμο.
Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Ανατολικής Γερμανίας δημιούργησαν μια σειρά από πιο εξελιγμένα πρωτότυπα που προορίζονταν να αντικαταστήσουν το αρχικό Trabant , ωστόσο, κάθε πρόταση για ένα νέο μοντέλο απορρίφθηκε από την ηγεσία GDR για λόγους κόστους.
Την διαφορά έκανε το Trabant P 60. Ήταν σε ένα Trabant που χιλιάδες Ανατολικογερμανοί οδήγησαν πέρα από τα σύνορα, όταν το Τείχος του Βερολίνου έπεσε στις 9 Νοεμβρίου 1989. Αυτό έκανε το Trabant ένα είδος αυτοκινήτου απελευθερωτή και ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της αποτυχημένης πρώην Ανατολικής Γερμανίας και την πτώση του κομουνισμού.
Υπάρχει μια ζωγραφιά ενός Trabant σε ένα τμήμα του Τείχους του Βερολίνου, που έγινε σε μια δημόσια γκαλερί που τιμά όχι μόνο το σπάσιμο του τείχους το Νοέμβριο του 1989, αλλά το μικρό Trabant, το αυτοκίνητο οδηγείται από τους περισσότερους Ανατολικούς Γερμανούς το 1989.
Η επανένωση της Γερμανίας ξεκίνησε, η ζήτηση για το Trabant έπεσε κατακόρυφα. Οι κάτοικοι της ανατολής προτίμησαν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και τη γραμμή παραγωγής έκλεισε το 1991.
0 Σχόλια